Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 58/2007
Wójta Gminy Wałcz
z dnia 15.11.2007 r.
Projekt Uchwały Rady Gminy w Wałczu w sprawie uchwalenia budżetu gminy na rok 2008.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) oraz art.86 ust. 1, art. 165 , art. 166a, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.).
Rada Gminy uchwala, co następuje: § 1. Ustala się dochody budżetu gminy (załącznik nr 1 i 12) w wysokości- 29.700.000 zł. Z tego : a) dochody bieżące - 28.793.000 zł. b) dochody majątkowe- 907.000 zł.
§ 2. Ustala się wydatki budżetu gminy (załącznik nr 2 i 12) w wysokości - 29.700.000 zł. Z tego: a) wydatki bieżące - 23.819.355 zł. b) wydatki majątkowe - 5.880.645 zł.
§ 3 Ustala się limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008 – 2010 zgodnie z załącznikiem nr 3.
§ 4. Ustala się przychody i rozchody budżetu w wysokości 600.000 zł. zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 5. W budżecie tworzy się rezerwy: 1)ogólną w wysokości - 100.000 zł. 2)celową w wysokości - 105.000 zł. z przeznaczeniem na: a) realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego - 5.000 zł. b) zwiększenie dotacji na realizację zadań własnych gminy dla Organizacji Pozarządowych jako zabezpieczenie wkładu własnego w programy miękkie finansowane w ramach środków pochodzących z Unii Europejskiej - 100.000 zł.
§ 6.1. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami zgodnie z załącznikiem nr 5 i 6 2.Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 7.1. Ustala się dochody w kwocie 138.000 zł. z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie135.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. 2. Ustala się wydatki w kwocie 3.000 zł. na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z załącznikiem nr 8 i 9.
§ 8. Ustala się dochody i wydatki rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych (załącznik 10) w wysokości: - dochody – 20.200 zł. - wydatki – 20.200 zł.
§ 9. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości: 1)przychody - 50.000 zł, 2)wydatki - 50.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 11.
§ 10.Ustała się dotacje celowe dla jednostek spoza sektora finansów publicznych na zadania własne gminy (załącznik 13) w wysokości – 153.700 zł.
§ 11. Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na: 1)sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 700.000 zł.
§ 12. Upoważnia się Wójta do: 1)zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 700.000 zł, 2)zaciągania zobowiązań: a)z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku na łączną kwotę 1.000.000 zł, 3) dokonywania zmian w planie wydatków budżetowych z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami. 4) udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do łącznej kwoty 700.000 zł.
§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
|